Terensko testiranje v svežem, teptanem in poledenelih zimskih razmerah.
V zadnjih tednih smo opravili več krožnih testov na snegu – od sveže zapadlega, do zbitih gozdnih poti in nežno poledenelih delov v senci. Preizkusili smo štiri znamke gum, ki jih prodajamo: CST, Bulldog, ITP in Maxxis.
Gume v testu ( dimenzij 25x8-12 in 25x10-12 )
- - CST ABUZZ
- - BULLDOG B350
- - ITP TERRACROSS R/T XD
- - MAXXIS BIGHORN
Rezultati spodaj so povzetek dejanske vožnje, vleke, zaviranja in speljevanja v klanec.
4. CST – solidne, a z omejitvami
CST nas je pozitivno presenetil v mehkem snegu, predvsem zaradi dovolj prožne karkase. V osnovi gre za univerzalno gumo, ki se na snegu znajde bolje, kot bi pričakovali, še posebej pri modelih kot je Stag.
Kaj smo opazili med testom:
- Na speljavanjih v rahlem klancu se je CST prijela dobro, a je hitro zakopala pri dodajanju plina.
- Pri stranskem oprijemu je opazno zdrsela – tam, kjer boljše gume še držijo smer.
- Na mehkem snegu daje soliden občutek, a na poledenelih odsekih prehitro izgubi oprijem.
Zaključek:
CST ni slaba guma – sploh ne. Je pa to spodnji prag, kjer se začnejo “resne” snežne zmogljivosti. V lažjih zimskih razmerah bo povsem uporabna. Tudi za resne vožnje po snegu, ampak v varnih okoliščinah.
3. Bulldog – stabilnejša, a še vedno kompromis
Bulldog je pokazal nekoliko bolj agresiven oprijem kot CST. Našim voznikom je bila všeč predvsem predvidljivost v zavojih.
Rezultati na testu:
- V globljem snegu je Bulldog delovala bolje kot CST – profil se ni tako hitro zabil.
- Pri premetavanju teže (slalom) je bila stabilnejša, bolj predvidljiva.
- Na poledenelih delih razlike žal ni – še vedno drsi, če voznik ni previden.
Zaključek:
Odličen kompromis za delo, rekreacijo in uporabnike, ki želijo “zmerno dobro” gumo za vse terene, tudi zimo. Ne blesti, ne razočara. Preseneti pa z dobro ceno.
2. ITP – močna, zanesljiva, skoraj najboljša izbira
Pri ITP se razlika takoj občuti. Boljša bočnica in boljši prenos pogona se poznata v realnem snegu. Masa je veliko bolj primerna za resne razmere. Vodljivost in občutek vožnje je veliko bolj udoben od CST ali Bulldog.
Kaj smo izmerili:
- Najboljše speljevanje v klanec izmed vseh, razen Maxxis.
- Odličen bočni oprijem pri plazenju in počasni vožnji.
- Guma tudi pri nižjih temperaturah ostane dovolj prožna, da ne izgubi “ugriza”.
Zaključek:
ITP je zelo blizu idealu – guma, ki jo lahko priporočimo komurkoli, ki redno vozi v snegu. Edina razlika do Maxxis je, da ni tako predvidljiva pri različnih terenih.
1. Maxxis – najboljše gume za sneg v našem testu
Maxxis je bil edini komplet, ki je v vseh pogojih (mehki sneg, teptana podlaga, poledica) deloval najbolj uravnoteženo in predvidljivo. Mehkejša zasnova, ki naredi tudi do 50% več kilometrov.
Naši zapiski iz testiranja:
- Najmanj zdrsa pri pospeševanju in zaviranju.
- Na poledenelih delih je Maxxis dajal občutek, da imaš vedno še nekaj rezerve in kontrole.
- V klancu, kjer so CST in Bulldog trikrat izgubile oprijem, je Maxxis šel gor brez prekinitve oprijema.
- To je guma, ki omogoča najhitrejšo vožnjo brez izgube kontrole in predvidljivosti.
Zaključek:
Če iščete najboljšo snežno zmogljivost, je MAXXIS naš zmagovalec. Res je cena višja, a odraža razliko v dejanski uporabi in dolgotrajnosti.
Končna ocena snežne zmogljivosti
| Znamka | Oprijem | Stabilnost | Uporabnost v snegu | Ocena |
|---|---|---|---|---|
| CST | 5.5 | 5 | 5 | 5.2 |
| Bulldog | 6.5 | 6 | 6 | 6.2 |
| ITP | 8 | 7.5 | 8 | 7.8 |
| Maxxis | 9 | 9 | 9 | 9.0 |
Zaključek
Če vozite občasno in v zmernih zimskih pogojih, boste s CST ali Bulldog povsem zadovoljni.
Če potrebujete več zanesljivosti – recimo za delo, vleko ali strme gozdne poti – je ITP zelo varna izbira.
Če pa želite maksimalni oprijem in kontrolo v vseh pogojih, tudi na ledu in klancih, je Maxxis brez konkurence.